عوارض زگيل تناسلي بر جنين و مادر در دوران بارداري و روش هاي درماني

۱۲ بازديد
براي درمان بواسير يا هموروئيد به چه دكتر ( پزشك متخصص ) مراجعه كنيم؟

با توجه به عدم آگاهي نسبت به بيماري بواسير يا هموروئيد معمولا بيماران در انتخاب پزشك متخصص در اين حوزه دچار سردرگمي ميشوند و نميدانند كه بهترين پزشك براي درمان بواسير چه كسي است و بايد چه تخصصي داشته باشد؟

در ابتدا كه به يكي از بيماري هاي نشيمنگاه مانند بواسير يا هموروئيد، شقاق يا فيشر، فيستول و كيست مويي مبتلا ميشويم تشخيص آنها از يكديگر براي برايمان سخت است و ميتوانيم در قدم اول به پزشك متخصص داخلي مراجعه كنيم. البته اگر بتوانيم در همان ابتدا به يكي از پزشكان متخصص جراحي عمومي مراجعه كنيم بهتر است چونكه در صورت نياز به درمان با ليزر و جراحي بتوانيم مراحل درمان را از ابتدا با همين پزشك ادامه دهيم.

فراموش نكنيد تشخيص و  درمان بواسير يا هموروئيد هم نيازمند تخصص است و هم نيازمند تجربه و هر پزشكي نمي تواند در زمينه ي آن اظهار نظر كند.

چه زماني به پزشك (دكتر) متخصص بواسير يا هموروئيد مراجعه كنيم؟

شايد پذيرش معاينه‌ي مقعد براي شما بسيار سخت باشد. بسياري افراد به علت ترس و خجالت خود مدت ها بيماري هموروئيد خود را پنهان مي كنند تا وضعيت بيماري شان به شرايط وخيمي مي رسد. اما فراموش نكنيد كه سلامتي شما با ارزش ترين مسئله است. اگر از روش هاي درمان خانگي براي درمان بواسير خود پاسخ مثبتي نگرفتيد و با گذشت چند روز همچنان درد و خونريزي شما ادامه داشت يعني بواسير شما در حال پيشرفت است و بايد به پزشك متخصص يا دكتر بواسير مراجعه كنيد. رها كردن چنين وضعيتي يعني بدتر شدن بواسير شما و سخت تر شدن درمان آن.

پزشك هنگام معاينه ي بواسير شما چه سوالاتي از شما خواهد پرسيد؟

پزشك متخصص يا دكتر بواسير ابتدا درباره ي عادت هاي غذايي و نحوه ي سبك زندگي روزانه ي شما سوالاتي مي پرسد كه بهتر است صادقانه به همه ي آنها پاسخ دهيد؛ اين سوالات صرفا به منظور تشخيص دقيق تر مشكل است مانند اينكه:

  • چقدر در طول روز آب مي نوشيد؟
  • چقدر در رژيم غذايي روزانه ي خود فيبر مصرف مي كنيد؟
  • چقدر ورزش مي كنيد؟
  • وضعيت و دفعات اجابت مزاج شما در طول روز چگونه است؟

دكتر براي تشخيص بواسير چگونه شما را معاينه مي كند؟

معاينه بواسير يا هموروئيد

پزشك متخصص يا دكتر بواسير، پس از پرسش هاي خود از شما مي خواهد كه به آرامي دراز بكشيد تا مقعد شما را معاينه كند. اين يك معاينه ي كاملا روتين و عادي براي تشخيص مشكل شماست و هيچ ترس و خجالتي ندارد پس آرام باشيد و با پزشك همكاري كنيد. در اين مرحله پزشك از شما مي خواهد در همان حالت خوابيده، در وضعيت هاي مختلفي قرار بگيريد تا كاملا مقعد شما را از نظر وجود علايم و نشانه هاي بواسير ارزيابي كند. پزشك شما ممكن است براي بررسي دقيق تر با كمك دستكش و كمي ژل روان كننده داخل مقعد شما را هم معاينه ي انگشتي كند تا اگر بواسير شما از نوع داخلي است به وجود آن پي ببرد. گاهي ممكن است براي تشخيص دقيق تر مساله و علت آن جهت رد ساير علت هاي احتمالي، از روش هايي مانند سيگموئيدوسكوپي و كولونوسكوپي هم استفاده كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.