روش هاي درمان فيستول مقعدي با ليزر بدون بازگشت

۸ بازديد
روش هاي درمان فيستول با ليزر

تا مدت ها تنها روش قطعي و موثر براي درمان فيستول مقعدي انجام عمل جراحي بود تا اينكه با پيشرفت علم و تكنولوژي پزشكان توانستند ليزر درماني را براي درمان كشف كنند. در رابطه با درمان هاي خانگي و گياهي بايد بگوييم كه هيچ كدام از اين روش ها كارايي و تاثير كافي را براي درمان قطعي آن ندارند و اين روش ها صرفا جنبه ي درمان حمايتي و تكميلي را دارا هستند.

آيا فيستول مقعدي درمان قطعي دارد؟

درمان فيستول مقعد

بله. اين بيماري درمان قطعي دارد. با برش دادن پوست محل فيستول مقعدي و تخليه ي كامل آن مي توان كانال را براي هميشه مسدود ساخت و از بين برد. تا مدتها تنها روش درمان قطعي، سپردن بيماران به تيغ جراحي بود ولي امروزه روشي با نام ليزردرماني براي درمان قطعي اين بيماري كشف شده است كه به  مراتب مطمئن تر و موثر تر است و عوارض بسيار كمتري نسبت به انجام عمل جراحي دارد.

درمان فيستول مقعدي با ليزر بدون عمل جراحي

درمان فيستول با ليزر

تيغ جراحي براي هيچكسي خوشايند نيست آن هم در شرايطي كه براي عمل فيستول مقعدي باشد. امروزه جايگزين مطمئن تر و بهتري براي عمل جراحي فيستول مقعدي وجود دارد كه در كوتاه ترين زمان ممكن و با كمترين ميزان عوارض و خطر مي تواند براي هميشه به اين مشكل پايان دهد و از طريق روش درمان فيستول با ليزر بدون عمل جراحي ، بدون درد و بدون خونريزي و بيهوشي امكان پذير است.

هزينه درمان فيستول مقعدي با ليزر

در رابطه با هزينه ي درمان فيستول با ليزر كه شايد براي بسياري از شما دوستان سوال باشد بايد بگوييم كه اين عمل كاملا سرپايي است و بدون نياز به انجام بستري و بيهوشي صورت مي گيرد از اين رو هزينه ي آن به مراتب از هزينه هاي درماني بيمارستان و انجام عمل جراحي پايين تر خواهد بود.

اما در رابطه با هزينه ي دقيق بايد بگوييم كه برآورد كردن دقيق هزينه ي انجام اين كار نياز به بررسي و انجام معاينات پزشكي دارد تا به طور دقيق مشخص شود كه محل فيستول و اندازه ي آن چقدر است.

در ضمن اينكه ليزردرماني فيستول مقعدي امكان بازگشت مجدد فيستول مقعدي را تا حد بسيار زيادي كاهش مي دهد و به صفر مي رساند در حالي كه در روش عمل جراحي امكان بازگشت مجدد فيستول مقعدي وجود دارد از اين رو شما 1 بار و براي هميشه بابت آن هزينه خواهيد كرد.

درمان فيستول مقعدي با جراحي

درمان فيستول مقعدي با جراحي

درمان فيستول مقعدي با جراحي از روش هايي است كه سالها براي درمان فيستول مقعدي توسط پزشكان انتخاب مي شد و در حال حاضر هم با وجود روش هاي ايمن تري مانند ليزر درماني همچنان اين خط درماني پابرجاست. براي انجام عمل جراحي فيستول مقعدي از تكنيك هاي متعددي استفاده مي شود. هر تكنيك و روش مختص نوع خاصي از فيستول مقعدي است كه بنا به تشخيص و صلاحديد پزشك شما انتخاب خواهد شد. اين تكنيك ها به شرح زير است:

  • فيستولوتومي كه در بيش از 90 درصد موارد فيستول مقعدي كاربرد دارد و با ايجاد يك برش باز طولي تمامي قسمت هايي كه در اثر فيستول مقعدي تخريب شده اند به طور كامل تخليه مي شود.
  • فلپ آدوانسمنت كه مختص موارد بسيار خاص و وخيم است مانند افرادي كه در خطر بي اختياري مدفوع قرار دارند. در اين روش با بريدن قسمت هايي از پوست ركتوم يا مقعد اقدام به ترميم فيستول مقعدي مي نمايند.
  • پلاگين بيولوژيكي كه با استفاده از بافت انساني ( مخاط روده ي انسان ) پلاگين مخروطي شكلي ساخته مي شود كه آن را توسط بخيه به سر داخلي فيستول مقعدي متصل ميكنند و از گسترش آن جلوگيري مي نمايند.
  • استن از قديمي ترين تكنيك هاي جراحي فيستول مقعدي است. در اين روش با قرار دادن يك نخ بخيه براي مدت 6 الي 12 هفته درون فيستول مقعدي قرار مي دهند تا چرك و عفونت داخل آن تخليه شود.

منبع :

روش هاي درمان فيستول مقعدي با ليزر بدون بازگشت و مراقبت هاي بعد از عمل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.